Boek met de zekerheden van Canvas Holidays

Boek met de zekerheden van Canvas Holidays

Bij Canvas Holidays doen we er alles aan om jou een fijne vakantie te bezorgen, ook in deze onzekere tijden. Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende vragen. 

Gratis wijzigen

Q: Hoe werkt de regeling om gratis te wijzigen?

A: Om jou tegemoet te komen als reiziger, geldt de mogelijkheid voor nieuwe reserveringen, gemaakt voor 30 april 2020, om het verblijf tot 14 dagen voor vertrek gratis te wijzigen.

Je kunt gratis wijzigen naar een accommodatie in dezelfde categorie en voor dezelfde verblijfsduur in het seizoen 2020 op een andere camping. Dit kan in overleg met onze medewerkers. Het prijsverschil is voor rekening van de klant en wordt, indien van toepassing, niet terug gestort. Dit aanbod is alleen geldig op boekingen gemaakt tussen 12/03/2020 en 30/04/2020.

Bestaande reserveringen

Q: Wat zijn mijn mogelijkheden als ik al eerder een reservering heb gemaakt?

A: Voor reserveringen die voor 12 maart zijn gemaakt, kijken wij graag samen met jou naar een mogelijkheid om jouw boeking te wijzigen.  

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via het nummer +31 (0)10 800 73 75 of via het mailadres: info@canvasholidays.nl

Q: Mijn boeking is geannuleerd. Waar heb ik recht op?

Voor de, naar aanleiding van het Corona-virus, geannuleerde boekingen geldt dat reizigers een voucher voor de betaalde reissom ontvangen. Deze voucher kan binnen een jaar na uitgifte worden gebruikt om een vervangende reis te boeken. Deze regeling is conform de richtlijnen van de SGR, waar Canvas Holidays lid van is.

Vertrek je binnen 4 weken en ligt jouw bestemming in een gebied waar beperkende maatregelen gelden? Onze medewerkers zullen zo snel mogelijk telefonisch contact met je opnemen. 

Wij begrijpen dat het voor jou wellicht de voorkeur heeft om de betaalde reissom terug te ontvangen. Door de uitzonderlijke omstandigheden is er echter door de SGR voor gekozen om deze maatregel in het leven te roepen. De SGR staat garant voor de voucher.  

Q: Ik voel me er niet prettig bij om de tweede betalingstermijn te voldoen. Kan de uiterste betaaldatum verschoven worden?

A: Volgens onze normale voorwaarden moet de tweede betalingstermijn 10 weken voor vertrek zijn voldaan. Omdat we begrijpen dat de huidige situatie nog veel onzekerheden met zich meebrengt, hebben we deze termijn verschoven naar 6 weken voor vertrek.

Q: Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten. Dekt deze de kosten als ik een gemaakte boeking wil wijzigen of annuleren?

A: Canvas Holidays werkt samen met De Europeesche Verzekeringen. Wij bieden binnen deze samenwerking de losse annuleringsverzekering aan. In de FAQ van De Europeesche vind je meer informatie over hun voorwaarden. 

Overig

Q: Is Canvas Holidays lid van de SGR?

A: Ja, Canvas Holidays is lid van de SGR en volgt hun adviezen op in deze situatie. 

Q: Wat is het huidige reisadvies?

A: Dit verschilt per land en regio en wijzigt regelmatig. Voor een actueel overzicht verwijzen wij naar de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken